|
Τίτλος ενότητας
|
Βιβλιογραφία
|
Σύνδεσμος παρουσίασης
|
|
|
1. Αποδόμηση του κειμένου σε λέξεις. Προσέγγιση της λέξης μέσω των αισθήσεων: ακοή, γεύση.
|
Πήτερ Μπρουκ, Η ανοιχτή πόρτα, μτφ. Μαρία Φραγκουλάκη, Αθήνα, Κοάν, 1998
|
https://eclass.uop.gr/courses/TS219
|
|
|
2. Αποδόμηση του κειμένου σε λέξεις. Προσέγγιση της λέξης μέσω των αισθήσεων: ακοή, γεύση.
|
Ντενί Ντιντερό, Το παράδοξο με τον ηθοποιό, (μτφ. Αιμίλιος Βέξης), Αθήνα, Πόλις, 1995.
|
https://eclass.uop.gr/courses/TS219
|
|
|
3. Σύνθεση σε φράσεις: υπονόμευση της συμβατικής στίξης και αναζήτηση ρυθμών. Άσκηση πάνω στην έννοια της αμφιβολίας για το κείμενο.
|
Γιάννης Λεοντάρης, Κάτοικοι της σκηνής: λεκτικές δράσεις και άλλα εργαλεία ηθοποιών, Αθήνα, ύψιλον/βιβλία 2024.
|
https://eclass.uop.gr/courses/TS219
|
|
|
4. Σύνθεση σε φράσεις: υπονόμευση της συμβατικής στίξης και αναζήτηση ρυθμών. Άσκηση πάνω στην έννοια της αμφιβολίας για το κείμενο.
|
Γιάννης Λεοντάρης, Κάτοικοι της σκηνής: λεκτικές δράσεις και άλλα εργαλεία ηθοποιών, Αθήνα, ύψιλον/βιβλία 2024.
|
https://eclass.uop.gr/courses/TS219
|
|
|
5. Απεύθυνση του κειμένου στον συμπάικτη: έμφαση στη διαδικασία μεταφοράς νοήματος και όχι συναισθημάτων. Ασκήσεις επικοινωνίας.
|
Γιάννης Λεοντάρης, Κάτοικοι της σκηνής: λεκτικές δράσεις και άλλα εργαλεία ηθοποιών, Αθήνα, ύψιλον/βιβλία 2024.
|
https://eclass.uop.gr/courses/TS219
|
|
|
6. Απεύθυνση του κειμένου στον συμπάικτη: χειρονομία και λεκτική επικοινωνία: Ασκήσεις επικοινωνίας.
|
Γιάννης Λεοντάρης, Κάτοικοι της σκηνής: λεκτικές δράσεις και άλλα εργαλεία ηθοποιών, Αθήνα, ύψιλον/βιβλία 2024.
|
https://eclass.uop.gr/courses/TS219
|
|
|
7. Το κείμενο ως εργαλείο σύγκρουσης.
|
Γιάννης Λεοντάρης, Κάτοικοι της σκηνής: λεκτικές δράσεις και άλλα εργαλεία ηθοποιών, Αθήνα, ύψιλον/βιβλία 2024.
|
https://eclass.uop.gr/courses/TS219
|
|
|
8. Απεύθυνση και σχέση με το χώρο. Εγγύτητα και απόσταση Η ανάγκη της απεύθυνσης και η ενεργοποίηση των συναισθημάτων.
|
Αν Μπόγκαρτ, Τίνα Λαντάου, Το βιβλίο των Viewpoints: πρακτικός οδηγός των viewpoints και της σύνθεσης, (μτφ. Νάντια Φωσκόλου), Αθήνα, Πατάκης, 2020.
|
https://eclass.uop.gr/courses/TS219
|
|
|
9.Ασκήσεις προετοιμασίας του σώματος για την “είσοδό” του ηθοποιού στην πρόβα. Έμφαση στο διαχωρισμό των εννοιών ζέσταμα και training.
|
Μιχαήλ Τσέχωφ, Μαθήματα για έναν επαγγελματία ηθοποιό. Αθήνα: Δωδώνη, 1991.
|
https://eclass.uop.gr/courses/TS219
|
|
|
10. Θεωρητική διδασκαλία πάνω σε προβλήματα εκφοράς του λόγου στην τέχνη της υποκριτικής.
|
Πήτερ Μπρουκ, Η ανοιχτή πόρτα, μτφ. Μαρία Φραγκουλάκη, Αθήνα, Κοάν, 1998
|
https://eclass.uop.gr/courses/TS219
|
|
|
11. Ασκήσεις μετατόπισης της ενέργειας: η απεύθυνση του λόγου συνδυάζεται με συνθήκες σωματικής δυσκολίας. Η μετατόπιση της ενέργειας ως παράγοντας ενεργοποίησης συναισθημάτων.
|
Αν Μπόγκαρτ, Τίνα Λαντάου, Το βιβλίο των Viewpoints: πρακτικός οδηγός των viewpoints και της σύνθεσης, (μτφ. Νάντια Φωσκόλου), Αθήνα, Πατάκης, 2020.
|
https://eclass.uop.gr/courses/TS219
|
|
|
12. Προετοιμασία ομαδικής παρουσίασης σκηνικής δράσης
|
Αν Μπόγκαρτ, Τίνα Λαντάου, Το βιβλίο των Viewpoints: πρακτικός οδηγός των viewpoints και της σύνθεσης, (μτφ. Νάντια Φωσκόλου), Αθήνα, Πατάκης, 2020.
|
https://eclass.uop.gr/courses/TS219
|
|
|
13. Προετοιμασία ομαδικής παρουσίασης σκηνικής δράσης
|
Αν Μπόγκαρτ, Τίνα Λαντάου, Το βιβλίο των Viewpoints: πρακτικός οδηγός των viewpoints και της σύνθεσης, (μτφ. Νάντια Φωσκόλου), Αθήνα, Πατάκης, 2020.
|
https://eclass.uop.gr/courses/TS219
|
|
|
Τρόποι αξιολόγησης φοιτητή:
|
|
|
Πρόταση 1
|
Ανάδειξη και αξιοποίηση δεξιοτήτων ως προς την εκφορά του θεατρικού λόγου
|
|
Πρόταση 2
|
Εργατικότητα κατά τη διάρκεια προετοιμασίας πρακτικών εργασιών διαχείρισης τυ θεατρικού κειμένου
|
|
Πρόταση 3
|
Βαθμός διαθεσιμότητας κατά τη
διάρκεια των ασκήσεων
|
|
Πρόταση 4
|
Αντιληπτική ικανότητα κατά την νοηματική ανάλυση των κειμένων
|
|
Άλλο
|
Τελική παρουσίαση πρακτικών σκηνικών εφαρμογών καλλιτεχνικής δημιουργίας.
|