ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ Ι (03ZX001)

Ενότητες

Διδακτικές Ενότητες

 

  

 

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 διδακτικές ενότητες

 

Τίτλος ενότητας

Βιβλιογραφία

Σύνδεσμος παρουσίασης

 

1. Αποδόμηση του κειμένου σε λέξεις. Προσέγγιση της λέξης μέσω των αισθήσεων: ακοή, γεύση.

Πήτερ Μπρουκ, Η ανοιχτή πόρτα, μτφ. Μαρία Φραγκουλάκη, Αθήνα, Κοάν, 1998

 

https://eclass.uop.gr/courses/TS219

 

 

2. Αποδόμηση του κειμένου σε λέξεις. Προσέγγιση της λέξης μέσω των αισθήσεων: ακοή, γεύση.

Ντενί Ντιντερό, Το παράδοξο με τον ηθοποιό, (μτφ. Αιμίλιος Βέξης), Αθήνα, Πόλις, 1995.

https://eclass.uop.gr/courses/TS219

 

 

3. Σύνθεση σε φράσεις: υπονόμευση της συμβατικής στίξης και αναζήτηση ρυθμών. Άσκηση πάνω στην έννοια της αμφιβολίας για το κείμενο.

Γιάννης Λεοντάρης, Κάτοικοι της σκηνής: λεκτικές δράσεις και άλλα εργαλεία ηθοποιών, Αθήνα, ύψιλον/βιβλία 2024.

 

https://eclass.uop.gr/courses/TS219

 

 

4. Σύνθεση σε φράσεις: υπονόμευση της συμβατικής στίξης και αναζήτηση ρυθμών. Άσκηση πάνω στην έννοια της αμφιβολίας για το κείμενο.

Γιάννης Λεοντάρης, Κάτοικοι της σκηνής: λεκτικές δράσεις και άλλα εργαλεία ηθοποιών, Αθήνα, ύψιλον/βιβλία 2024.

 

https://eclass.uop.gr/courses/TS219

 

 

5. Απεύθυνση του κειμένου στον συμπάικτη: έμφαση στη διαδικασία μεταφοράς νοήματος και όχι συναισθημάτων. Ασκήσεις επικοινωνίας.

Γιάννης Λεοντάρης, Κάτοικοι της σκηνής: λεκτικές δράσεις και άλλα εργαλεία ηθοποιών, Αθήνα, ύψιλον/βιβλία 2024.

 

https://eclass.uop.gr/courses/TS219

 

 

6. Απεύθυνση του κειμένου στον συμπάικτη: χειρονομία και λεκτική επικοινωνία: Ασκήσεις επικοινωνίας.

 

Γιάννης Λεοντάρης, Κάτοικοι της σκηνής: λεκτικές δράσεις και άλλα εργαλεία ηθοποιών, Αθήνα, ύψιλον/βιβλία 2024.

https://eclass.uop.gr/courses/TS219

 

 

 

7. Το κείμενο ως εργαλείο σύγκρουσης.

 

Γιάννης Λεοντάρης, Κάτοικοι της σκηνής: λεκτικές δράσεις και άλλα εργαλεία ηθοποιών, Αθήνα, ύψιλον/βιβλία 2024.

https://eclass.uop.gr/courses/TS219

 

 

 

8. Απεύθυνση και σχέση με το χώρο. Εγγύτητα και απόσταση Η ανάγκη της απεύθυνσης και η ενεργοποίηση των συναισθημάτων.

 

 

Αν Μπόγκαρτ, Τίνα Λαντάου, Το βιβλίο των Viewpoints: πρακτικός οδηγός των viewpoints και της σύνθεσης, (μτφ. Νάντια Φωσκόλου), Αθήνα, Πατάκης, 2020.

 

https://eclass.uop.gr/courses/TS219

 

 

9.Ασκήσεις προετοιμασίας του σώματος για την “είσοδό” του ηθοποιού στην πρόβα. Έμφαση στο διαχωρισμό των εννοιών ζέσταμα και training.

 

Μιχαήλ Τσέχωφ,   Μαθήματα για έναν επαγγελματία ηθοποιό. Αθήνα: Δωδώνη, 1991.

 

https://eclass.uop.gr/courses/TS219

 

 

 

10. Θεωρητική διδασκαλία πάνω σε προβλήματα εκφοράς του λόγου στην τέχνη της υποκριτικής.

Πήτερ Μπρουκ, Η ανοιχτή πόρτα, μτφ. Μαρία Φραγκουλάκη, Αθήνα, Κοάν, 1998

 

https://eclass.uop.gr/courses/TS219

 

 

 

11. Ασκήσεις μετατόπισης της ενέργειας: η απεύθυνση του λόγου συνδυάζεται με συνθήκες σωματικής δυσκολίας. Η μετατόπιση της ενέργειας ως παράγοντας ενεργοποίησης συναισθημάτων.

Αν Μπόγκαρτ, Τίνα Λαντάου, Το βιβλίο των Viewpoints: πρακτικός οδηγός των viewpoints και της σύνθεσης, (μτφ. Νάντια Φωσκόλου), Αθήνα, Πατάκης, 2020.

 

 

 

https://eclass.uop.gr/courses/TS219

 

 

12. Προετοιμασία ομαδικής παρουσίασης σκηνικής δράσης

 

 

Αν Μπόγκαρτ, Τίνα Λαντάου, Το βιβλίο των Viewpoints: πρακτικός οδηγός των viewpoints και της σύνθεσης, (μτφ. Νάντια Φωσκόλου), Αθήνα, Πατάκης, 2020.

https://eclass.uop.gr/courses/TS219

 

 

 

13. Προετοιμασία ομαδικής παρουσίασης σκηνικής δράσης

 

Αν Μπόγκαρτ, Τίνα Λαντάου, Το βιβλίο των Viewpoints: πρακτικός οδηγός των viewpoints και της σύνθεσης, (μτφ. Νάντια Φωσκόλου), Αθήνα, Πατάκης, 2020.

 

https://eclass.uop.gr/courses/TS219

 

 

Τρόποι αξιολόγησης φοιτητή:

 

Πρόταση 1

Ανάδειξη και αξιοποίηση δεξιοτήτων ως προς την εκφορά του θεατρικού λόγου

Πρόταση 2

Εργατικότητα κατά τη διάρκεια προετοιμασίας πρακτικών εργασιών διαχείρισης τυ θεατρικού κειμένου

Πρόταση 3

Βαθμός διαθεσιμότητας κατά τη

διάρκεια των ασκήσεων

Πρόταση 4

Αντιληπτική ικανότητα κατά την νοηματική ανάλυση των κειμένων

Άλλο

Τελική παρουσίαση πρακτικών σκηνικών εφαρμογών καλλιτεχνικής δημιουργίας.