ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΙΙ (TS216)

Ενότητες

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Πέραν της θεωρητικής διδασκαλίας, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων δοκιμάζονται οι ακόλουθες ασκήσεις:

-Ασκήσεις προετοιμασίας του σώματος για την “είσοδό” του ηθοποιού στην πρόβα. Έμφαση στο διαχωρισμό των εννοιών ζέσταμα και training (άσκηση/προπόνηση).

-Ασκήσεις για το ζέσταμα της φωνής.

-Θεωρητική διδασκαλία πάνω σε προβλήματα εκφοράς του λόγου στην τέχνη της υποκριτικής.

-Εξάσκηση πάνω στα στάδια επεξεργασίας του λόγου: θεατρικά κείμενα.

-Ασκήσεις απεύθυνσης του λόγου στον συμπάικτη σε στατική συνθήκη.

-Ασκήσεις μετατόπισης της ενέργειας: η απεύθυνση του λόγου συνδυάζεται με συνθήκες σωματικής δυσκολίας. Η μετατόπιση της ενέργειας ως παράγοντας ενεργοποίησης συναισθημάτων.

Τα εργαστηριακά καλλιτεχνικά μαθήματα της Υποκριτικής και της Σκηνοθεσίας στηρίζονται κυρίως στην εμπειρία που αποκομίζει ο φοιτητής από τη διαδικασία της πρόβας και πολύ λιγότερο στην αφομοίωση θεωρητικής γνώσης. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η βιβλιογραφία σχετικά με ζητήματα που αφορούν στην πρακτική του θεάτρου, είναι αρκετά πλούσια. Κατά συνέπεια, η διαδικασία της ανάγνωσης μοιάζει πλέον εξαιρετικά φιλική με αυτή της θεατρικής πρόβας. Ειδικά στα πλαίσια ενός πανεπιστημιακού μαθήματος Υποκριτικής, τα θεωρητικά κείμενα έρχονται να συμπληρώσουν το βίωμα της θεατρικής πράξης, κάτι που ενδεχομένως δεν παρέχεται ως δυνατότητα σε αντίστοιχα μαθήματα δραματικών σχολών. Οι φοιτητές μπορούν να ανατρέξουν στις μελέτες (βιβλία και άρθρα) που προτείνονται για το συγκεκριμένο μάθημα, στις σημειώσεις, καθώς και στα αποσπάσματα από το βιβλίο των Γιόσι Όιντα, Λόρνα Μάρσαλ, Ο Αόρατος Ηθοποιός, (μτφ. Θοδωρής Τσαπακίδης-Μαριλίτα Λαμπροπούλου), Αθήνα, ΚΟΑΝ, 2003, τα οποία περιέχονται στο e-class σε ψηφιακή μορφή, στο χωρο: "ΕΓΓΡΑΦΑ".