ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΙΙΙ (TS220)
Γιάννης Λεοντάρης
(Cours proposé également aux étudiant(e)s ERASMUS en langue française).
Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, οι φοιτητές προετοιμάζονται για τη συμμετοχή τους, ως ηθοποιοί, στην σύνθεση ενός καλλιτεχνικού σκηνικού γεγονότος. Κατά τη διάρκεια των προβών, εργάζονται πάνω στο σύνολο των μεθόδων υποκριτικής τις οποίες έχουν διδαχθεί στα προηγούμενα μαθήματα. (ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ Ι και ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΙΙ.) Η έμφαση εδώ δίνεται εξίσου στη διαχείριση του λόγου μέσω της πρωτότυπης μεθόδου των Σταδίων της Λεκτικής δράσης αλλά και, στη σωματική φόρμα, μέσω της εφαρμογής στοιχείων της μεθόδου Viewpoints των Anne Bogart - Tina Landau με στόχο τη σκιαγράφηση του περιγράμματος ενός ρόλου.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 διδακτικές ενότητες.
(ENG)
During the courses, students prepare for their participation, as actors, in the composition of an artistic stage event. During the rehearsals, they work on all the acting methods that have been taught in the previous lessons. (ACTING I and ACTING II.) The emphasis here is equally on the management of speech through the original method of the Stages of Verbal Action but also on the physical form, through the application of elements of the Viewpoints method of Anne Bogart - Tina Landau aiming at the creation of the "outline" of the role.
The course is developed in 13 teaching units.
(FR)
Durant des cours, les étudiants préparent leur participation, en tant qu'acteurs, à la composition d'un événement scénique. Pendant les répétitions, ils travaillent sur toutes les méthodes de jeu qui ont été enseignées dans les leçons précédentes. (ACTING I et ACTING II.) L'accent est ici également mis sur la gestion de la parole à travers la méthode originale des Etapes de l'action verbale mais aussi sur la performance physique, à travers l'application d'éléments de la méthode des Viewpoints d'Anne Bogart - Tina Landau, visant à créer le «contour» du rôle.
Le cours est développé en 13 unités d'enseignement.
(Cours proposé également aux étudiant(e)s ERASMUS en langue française).
Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, οι φοιτητές προετοιμάζονται για τη συμμετοχή τους, ως ηθοποιοί, στην σύνθεση ενός καλλιτεχνικού σκηνικού γεγονότος. Κατά τη διάρκεια των προβών, εργάζονται πάνω στο σύνολο των μεθόδων υποκριτικής τις οποίες έχουν διδαχθεί στα προηγούμενα μαθήματα. (ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ Ι και ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΙΙ.) Η έμφαση εδώ δίνεται εξίσου στη διαχείριση του λόγου μέσω της πρωτότυπης μεθόδου των Σταδίων της Λεκτικής δράσης αλλά και, στη σωματική φόρμα, μέσω της εφαρμογής στοιχείων της μεθόδου Viewpoints των Anne Bogart - Tina Landau με στόχο τη σκιαγράφηση του περιγράμματος ενός ρόλου.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 διδακτικές ενότητες.
(ENG)
During the courses, students prepare for their participation, as actors, in the composition of an artistic stage event. During the rehearsals, they work on all the acting methods that have been taught in the previous lessons. (ACTING I and ACTING II.) The emphasis here is equ
(Cours proposé également aux étudiant(e)s ERASMUS en langue française).
Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, οι φοιτητές προετοιμάζονται για τη συμμετοχή τους, ως ηθοποιοί, στην σύνθεση ενός καλλιτεχνικού σκηνικού γεγονότος. Κατά τη διάρκεια των προβών, εργάζονται πάνω στο σύνολο των μεθόδων υποκριτικής τις οποίες έχουν διδαχθεί στα προηγούμενα μαθήματα. (ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ Ι και ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΙΙ.) Η έμφαση εδώ δίνεται εξίσου στη διαχείριση του λόγου μέσω της πρωτότυπης μεθόδου των Σταδίων της Λεκτικής δράσης αλλά και, στη σωματική φόρμα, μέσω της εφαρμογής στοιχείων της μεθόδου Viewpoints των Anne Bogart - Tina Landau με στόχο τη σκιαγράφηση του περιγράμματος ενός ρόλου.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 διδακτικές ενότητες.
(ENG)
During the courses, students prepare for their participation, as actors, in the composition of an artistic stage event. During the rehearsals, they work on all the acting methods that have been taught in the previous lessons. (ACTING I and ACTING II.) The emphasis here is equ
Πληροφορίες
Μέθοδοι αξιολόγησης - Evaluation finale
Η αξιολόγηση είναι ατομική και εξετάζει το βαθμό πληρότητας της καλλιτεχνικής επίδοσης του φοιτητή βάσει των παρακάτω κριτηρίων:
Βαθμός πειθαρχίας στην εκτέλεση των ασκήσεων και εργατικότητας κατά τη διάρκεια των προβών.
Βαθμός διαθεσιμότητας για την αφομοίωση οδηγιών Υποκριτικής κατά τη διαδικασία “χτισίματος” του ρόλου
Βαθμός αυτενέργειας και πρωτοβουλίας για τη διατύπωση προτάσεων σκηνικής παρουσίας του θεατρικού ρόλου
Σκηνική αξιοποίηση σωματικών και φωνητικών προσόντων.
Στα καλλιτεχνικά μαθήματα, ειδικά στους τομείς της Υποκριτικής και της Σκηνοθεσίας, τα κριτήρια αξιολόγησης τα κριτήρια εμπεριέχουν πάντοτε ένα βαθμό υποκειμενισμού. Για να αποφευχθεί ο κίνδυνος αδικιών ή έντονου υποκειμενισμού, οι αξιολογήσεις και οι παρατηρήσεις γίνονται δημόσια κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Επίσης, στην αρχή του εξαμήνου οι φοιτητές πληροφορούνται τα ειδικά κριτήρια αξιολόγησης που ισχύουν για το συγκεκριμένο μάθημα.
(FR)
L'évaluation est individuelle et examine le degré d'exhaustivité de la performance artistique de l'étudiant en fonction des critères suivants:
Degré de discipline dans l'exécution des exercices et de diligence lors des répétitions.
Degré de disponibilité pour l'assimilation des instructions intérimaires pendant le processus de "construction" du rôle
Degré d'auto-action et d'initiative pour formuler des propositions de présence scénique du rôle théâtral
Utilisation sur scène des compétences physiques et vocales.
Dans les cours d'art, en particulier dans les domaines du jeu et de la mise en scène, les critères d'évaluation contiennent toujours un certain degré de subjectivité. Pour éviter le risque d'injustice ou de subjectivité intense, des évaluations et des commentaires sont rendus publics pendant le cours. De plus, au début du semestre, les étudiants sont informés des critères d'évaluation spéciaux qui s'appliquent à ce cours.
Βιβλιογραφία - BIBLIOGRAPHIE
1. Βασίλιεφ Ανατόλι, Επτά ή οκτώ μαθήματα θεάτρου, (μετ.Δέσποινα Σαραφείδου), Αθήνα, ΚΟΑΝ, 2008
2. BOGART Anne, LANDAU Tina, Το βιβλίο των Viewpoints: πρακτικός οδηγός των Viewpoints και της σύνθεσης, (μεταφρ. Νάντια Φωσκόλου), Αθήνα, Πατάκης, 2020.
3. Όιντα Γιόσι, Μάρσαλ Λόρνα, Ο αόρατος ηθοποιός, (μτφ. Θοδωρής Τσαπακίδης-Μαριλίτα Λαμπροπούλου), Αθήνα, Κοάν, 2003.
4. Όιντα Γιόσι, Ο ακυβέρνητος ηθοποιός, (μτφ. Ελένη Παπαχριστοπούλου), Αθήνα, Κοάν, 2001.
5. Pezin Patrick, Le livre des exercices à l’usage des acteurs, Saussan, L’Entretemps, 2002.
6. Ρίτσαρντς Τόμας, Για τη δουλειά με τον Γκροτόφσκι πάνω στις σωματικές δράσεις, (μτφ. Κωνσταντίνος Αν. Θέμελης), Αθήνα-Γιάννινα, Δωδώνη, 1998.
7. Στανισλάφσκι Κονσταντίν, Πλάθοντας ένα ρόλο, (μτφ. Άγγελος Νίκας), Αθήνα, Γκόνης, 1977
(ENG)
- BOGART Anne and LANDAU Tina, The Viewpoints Book: Practical Guide to Viewpoints and Composition, New York, Theatre Communications Group, 2005.
- OIDA Yoshi, An actor Adrift, Methuen, London, 1992.
Προτεινόμενα συγγράμματα
Το βιβλίο των Viewpoints: Πρακτικός οδηγός των Viewpoints και της Σύνθεσης
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 94690729
Έκδοση: 1/2020
Συγγραφείς: Bogart Anne, Landau Tina
ISBN: 978-960-16-8367-6
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): Σ. ΠΑΤΑΚΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΝΕΜΗΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Ο ΑΟΡΑΤΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 33155800
Έκδοση: 2/2003
Συγγραφείς: OIDA YOSHI
ISBN: 9607895371
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): ΔΑΝΙΗΛ ΑΘΗΝΑ-ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Η αξιολόγηση είναι ατομική και εξετάζει το βαθμό πληρότητας της καλλιτεχνικής επίδοσης του φοιτητή βάσει των παρακάτω κριτηρίων:
Στα καλλιτεχνικά μαθήματα, ειδικά στους τομείς της Υποκριτικής και της Σκηνοθεσίας, τα κριτήρια αξιολόγησης τα κριτήρια εμπεριέχουν πάντοτε ένα βαθμό υποκειμενισμού. Για να αποφευχθεί ο κίνδυνος αδικιών ή έντονου υποκειμενισμού, οι αξιολογήσεις και οι παρατηρήσεις γίνονται δημόσια κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Επίσης, στην αρχή του εξαμήνου οι φοιτητές πληροφορούνται τα ειδικά κριτήρια αξιολόγησης που ισχύουν για το συγκεκριμένο μάθημα. (FR)
L'évaluation est individuelle et examine le degré d'exhaustivité de la performance artistique de l'étudiant en fonction des critères suivants: Degré de discipline dans l'exécution des exercices et de diligence lors des répétitions. Dans les cours d'art, en particulier dans les domaines du jeu et de la mise en scène, les critères d'évaluation contiennent toujours un certain degré de subjectivité. Pour éviter le risque d'injustice ou de subjectivité intense, des évaluations et des commentaires sont rendus publics pendant le cours. De plus, au début du semestre, les étudiants sont informés des critères d'évaluation spéciaux qui s'appliquent à ce cours. |
1. Βασίλιεφ Ανατόλι, Επτά ή οκτώ μαθήματα θεάτρου, (μετ.Δέσποινα Σαραφείδου), Αθήνα, ΚΟΑΝ, 2008 2. BOGART Anne, LANDAU Tina, Το βιβλίο των Viewpoints: πρακτικός οδηγός των Viewpoints και της σύνθεσης, (μεταφρ. Νάντια Φωσκόλου), Αθήνα, Πατάκης, 2020. 3. Όιντα Γιόσι, Μάρσαλ Λόρνα, Ο αόρατος ηθοποιός, (μτφ. Θοδωρής Τσαπακίδης-Μαριλίτα Λαμπροπούλου), Αθήνα, Κοάν, 2003. 4. Όιντα Γιόσι, Ο ακυβέρνητος ηθοποιός, (μτφ. Ελένη Παπαχριστοπούλου), Αθήνα, Κοάν, 2001. 5. Pezin Patrick, Le livre des exercices à l’usage des acteurs, Saussan, L’Entretemps, 2002. 6. Ρίτσαρντς Τόμας, Για τη δουλειά με τον Γκροτόφσκι πάνω στις σωματικές δράσεις, (μτφ. Κωνσταντίνος Αν. Θέμελης), Αθήνα-Γιάννινα, Δωδώνη, 1998. 7. Στανισλάφσκι Κονσταντίν, Πλάθοντας ένα ρόλο, (μτφ. Άγγελος Νίκας), Αθήνα, Γκόνης, 1977 |
(ENG)
- BOGART Anne and LANDAU Tina, The Viewpoints Book: Practical Guide to Viewpoints and Composition, New York, Theatre Communications Group, 2005.
- OIDA Yoshi, An actor Adrift, Methuen, London, 1992.
Το βιβλίο των Viewpoints: Πρακτικός οδηγός των Viewpoints και της Σύνθεσης
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 94690729
Έκδοση: 1/2020
Συγγραφείς: Bogart Anne, Landau Tina
ISBN: 978-960-16-8367-6
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): Σ. ΠΑΤΑΚΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΝΕΜΗΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Ο ΑΟΡΑΤΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 33155800
Έκδοση: 2/2003
Συγγραφείς: OIDA YOSHI
ISBN: 9607895371
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): ΔΑΝΙΗΛ ΑΘΗΝΑ-ΒΑΣΙΛΙΚΗ