Δημιουργική επανεγγραφή αρχαίων μύθων
Στυλιανός Χρονόπουλος
Οι αρχαίοι ελληνικοί μύθοι (τόσο στις διάφορες συγκεκριμένες πραγματώσεις τους, για παράδειγμα σε δραματικά έργα, όσο και ως μυθογραφικές αφηγήσεις) προσφέρουν ένα ιδιαίτερα πλούσιο αφηγηματικό υλικό, με πλήθος παραλλαγές και επανεγγραφές που αγγίζει κεντρικά υπαρξιακά, πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα και συνεχίζει να αποτελεί πηγή έμπνευσης και αφετηρία στοχασμού στον σύγχρονο κόσμο. Ο στόχος του μαθήματος είναι οι μεταπτυχιακοί φοιτητές / μεταπτυχιακές φοιτήτριες αφενός να εμβαθύνουν στους τρόπους με τους οποίους σύγχρονα λογοτεχνικά και κυρίως δραματικά είδη χρησιμοποιούν και μεταγράφουν αρχαίους ελληνικούς μύθους και αφετέρου να αξιοποιήσουν αυτή τη γνώση, να την συνδυάσουν με γνώση σχετικά με αρχαίο μυθογραφικό υλικό, για να προχωρήσουν οι ίδιοι/οι ίδιες σε ασκήσεις δημιουργικής γραφής.
Στο μάθημα
1. εξετάζονται μέσω δημιουργικής ανάγνωσης χρήσεις των μύθων του Φιλοκτήτη και της Αντιγόνης σε σύγχρονα (κυρίως δραματικά) έργα και
2. οι φοιτήτριες/φοιτητές ασκούνται στη δημιουργική γραφή με πεδίο αναφοράς τον μύθο της Άλκηστης.
[Η φωτογραφία του τίτλου είναι τοιχογραφία από χριστιανικό τάφο στη Via Latina, του 4ου αι. κ.Ε. (βλ. Berg, Beverly, “Alcestis and Hercules in the Catacomb of via Latina”, Vigiliae Christianae 48 (1994): 219–234.).]
ΛιγότεραΟι αρχαίοι ελληνικοί μύθοι (τόσο στις διάφορες συγκεκριμένες πραγματώσεις τους, για παράδειγμα σε δραματικά έργα, όσο και ως μυθογραφικές αφηγήσεις) προσφέρουν ένα ιδιαίτερα πλούσιο αφηγηματικό υλικό, με πλήθος παραλλαγές και επανεγγραφές που αγγίζει κεντρικά υπαρξιακά, πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα και συνεχίζει να αποτελεί πηγή έμπνευσης και αφετηρία στοχασμού στον σύγχρονο κόσμο. Ο στόχος του μαθήματος είναι οι μεταπτυχιακοί φοιτητές / μεταπτυχιακές φοιτήτριες αφενός να εμβαθύνουν στους τρόπους με τους οποίους σύγχρονα λογοτεχνικά και κυρίως δραματικά είδη χρησιμοποιούν και μεταγράφουν αρχαίους ελληνικούς μύθους και αφετέρου να αξιοποιήσουν αυτή τη γνώση, να την συνδυάσουν με γνώση σχετικά με αρχαίο μυθογραφικό υλικό, για να προχωρήσουν οι ίδιοι/οι ίδιες σε ασκήσεις δημιουργικής γραφής.
Στο μάθημα
1. εξετάζονται μέσω δημιουργικής ανάγνωσης χρήσεις των μύθων του Φιλοκτήτη και της Αντιγόνης σε σύγχρονα (κυρίως δραματικά) έργα και
2. οι φοιτήτριες/φοιτητές ασκούνται στη δημιουργική
Οι αρχαίοι ελληνικοί μύθοι (τόσο στις διάφορες συγκεκριμένες πραγματώσεις τους, για παράδειγμα σε δραματικά έργα, όσο και ως μυθογραφικές αφηγήσεις) προσφέρουν ένα ιδιαίτερα πλούσιο αφηγηματικό υλικό, με πλήθος παραλλαγές και επανεγγραφές που αγγίζει κεντρικά υπαρξιακά, πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα και συνεχίζει να αποτελεί πηγή έμπνευσης και αφετηρία στοχασμού στον σύγχρονο κόσμο. Ο στόχος του μαθήματος είναι οι μεταπτυχιακοί φοιτητές / μεταπτυχιακές φοιτήτριες αφενός να εμβαθύνουν στους τρόπους με τους οποίους σύγχρονα λογοτεχνικά και κυρίως δραματικά είδη χρησιμοποιούν και μεταγράφουν αρχαίους ελληνικούς μύθους και αφετέρου να αξιοποιήσουν αυτή τη γνώση, να την συνδυάσουν με γνώση σχετικά με αρχαίο μυθογραφικό υλικό, για να προχωρήσουν οι ίδιοι/οι ίδιες σε ασκήσεις δημιουργικής γραφής.
Στο μάθημα
1. εξετάζονται μέσω δημιουργικής ανάγνωσης χρήσεις των μύθων του Φιλοκτήτη και της Αντιγόνης σε σύγχρονα (κυρίως δραματικά) έργα και
2. οι φοιτήτριες/φοιτητές ασκούνται στη δημιουργική