ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ: ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ (02ΥΧ440)
Ενότητες
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα.
Τίτλος ενότητας |
Βιβλιογραφία |
Σύνδεσμος παρουσίασης |
1. Ο ηθοποιός στο θέατρο και τον κινηματογράφο: βασικές έννοιες Ι. Η έκθεση, η αναλυτική σκέψη, η σωματικότητα και η συνθήκη του τυχαίου στη δουλειά του ηθοποιού. |
Γιάννης Λεοντάρης, Ναρκοπέδια της ανάγνωσης, Αθήνα, Ύψιλον/Βιβλία, 2021. |
|
2. Ο ηθοποιός στο θέατρο και τον κινηματογράφο: βασικές έννοιες: ΙΙ. Χώρος, χρονικότητα, αληθοφάνεια και σύμβαση. Η τηλεοπτική παρουσία του ηθοποιού. Παραδείγματα από κινηματογραφικές σκηνές. |
Γιάννης Λεοντάρης, Ναρκοπέδια της ανάγνωσης, Αθήνα, Ύψιλον/Βιβλία, 2021. |
|
3. Βασικές αρχές της σκηνικής παρουσίας.Σιωπηλή παρουσία και αντίδραση στα σκηνικά ερεθίσματα.Βασικές ασκήσεις αυτοσχεδιασμού (σε συνεργασία με την αποσπασμένη διδάσκουσα Ελένη Γεωργίου) |
Pezin Patrick (ed), Le livre des exercises a l’ usage des acteurs, Saussan, L’ Entretemps, 2002.
|
|
4. Βασικές αρχές της τεχνικής προετοιμασίας του θεατρικού ηθοποιού. Μια σύντομη Ιστορία του training. (σε συνεργασία με την αποσπασμένη διδάσκουσα Ελένη Γεωργίου) |
Σόνια Μουρ, Το σύστημα Στανισλάβσκι: Η επαγγελματική εκπαίδευση του ηθοποιού(μετ. Ανδρέας Τσάκας). Αθήνα, Παρασκήνιο, 2001.
|
|
5. Ο σκηνοθέτης του θεάτρου: από την θεματική αφετηρία στην διαχείριση του δραματουργικού υλικού. (σε συνεργασία με την αποσπασμένη διδάσκουσα Ελένη Γεωργίου) |
Αν Μπόγκαρντ, Ένας σκηνοθέτης προετοιμάζεται, Αθήνα, εκδ. Παπακώστα, 2009 |
|
6. Ο σκηνοθέτης του θεάτρου: από το θεατρικό κείμενο στις σκηνικές δράσεις: η σκηνική αφήγηση: Ασκήσεις και Εφαρμογές |
Αν Μπόγκαρντ, Ένας σκηνοθέτης προετοιμάζεται, Αθήνα, εκδ. Παπακώστα, 2009 |
|
7. Ο σκηνοθέτης του θεάτρου: η οργάνωση της σκηνικής ζωής. Ασκήσεις πάνω σε οργάνωση σκηνικών δράσεων με αφετηρία αναφοράς, έργα κλασικών ζωγράφων. (Αναγέννηση, Φλαμανδοί ζωγράφοι κα.) |
Αν Μπόγκαρντ, Ένας σκηνοθέτης προετοιμάζεται, Αθήνα, εκδ. Παπακώστα, 2009 |
|
8. Σκηνοθέτης και ηθοποιός: η αλληλεξάρτηση των επαγγελμάτων που συμπράττουν για την θεατρική παράσταση, από την δραματουργική ανάλυση μέχρι την παραγωγή. (σε συνεργασία με την αποσπασμένη διδάσκουσα Ελένη Γεωργίου) |
|
|
9. Σκηνοθέτης και ηθοποιός: από την πρώτη ανάγνωση στο «χτίσιμο» των χαρακτήρων: μια διαδικασία διάδρασης. |
Γιάννης Λεοντάρης, Κάτοικοι της σκηνής: λεκτικές δράσεις και άλλα εργαλεία ηθοποιών, Αθήνα, ύψιλον/βιβλία, 2024.
|
|
10.Το τραγούδι, ως συμπυκνωμένο συναίσθημα . Εφαρμογή και ασκήσεις Ι. |
Barba, E. & Savarese. N, Η Μυστική Τέχνη του Ηθοποιού, Αθήνα, Κοαν, 2008 |
|
11.Το τραγούδι, ως συμπυκνωμένο συναίσθημα. Εφαρμογή και ασκήσεις ΙΙ |
Ντενί Ντιντερό, Το παράδοξο με τον ηθοποιό, ΠρόλογοςΒασίληςΠαπαβασιλείου, µτφ. Αιµίλιος Βέξης, Αθήνα, Πόλις, 1995 |
|
12.Ο ηθοποιός και το κείμενο: Θεωρία και Πράξη. Η «λεκτική δράση» επί σκηνής. Εισαγωγή στην αγωγή του θεατρικού λόγου Ι (σε συνεργασία με την αποσπασμένη διδάσκουσα Ελένη Γεωργίου) |
Κονσταντίν Στανισλάβσκι, Ένας ηθοποιός δημιουργείται, Αθήνα, Δαμιανός, 2013 |
|
13.Ο ηθοποιός και το κείμενο: Θεωρία και Πράξη. Η «λεκτική δράση» επί σκηνής. Εισαγωγή στην αγωγή του θεατρικού λόγου ΙΙ (σε συνεργασία με την αποσπασμένη διδάσκουσα Ελένη Γεωργίου) |
Μουρ Σόνια, Το σύστημα Στανισλάβσκι: η επαγγελματική εκπαίδευση ενός ηθοποιού, (μτφ. Ανδρέας Τσάκας), Αθήνα, Παρασκήνιο, 2001 |
|