ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα.

 

Τίτλος ενότητας

Βιβλιογραφία

Σύνδεσμος παρουσίασης

1.   Ο ηθοποιός στο θέατρο και τον κινηματογράφο: βασικές έννοιες Ι. Η έκθεση, η αναλυτική σκέψη, η σωματικότητα και η συνθήκη του τυχαίου στη δουλειά του ηθοποιού.

Γιάννης Λεοντάρης, Ναρκοπέδια της ανάγνωσης, Αθήνα, Ύψιλον/Βιβλία, 2021.

 

 

2.   Ο ηθοποιός στο θέατρο και τον κινηματογράφο: βασικές έννοιες: ΙΙ. Χώρος, χρονικότητα, αληθοφάνεια και σύμβαση.  Η τηλεοπτική παρουσία του ηθοποιού. Παραδείγματα από κινηματογραφικές σκηνές.

Γιάννης Λεοντάρης, Ναρκοπέδια της ανάγνωσης, Αθήνα, Ύψιλον/Βιβλία, 2021.

 

3.   Βασικές αρχές της σκηνικής παρουσίας.Σιωπηλή παρουσία και αντίδραση στα σκηνικά ερεθίσματα.Βασικές ασκήσεις αυτοσχεδιασμού (σε συνεργασία με την αποσπασμένη διδάσκουσα Ελένη Γεωργίου)

Pezin Patrick (ed), Le livre des exercises a l’ usage des acteurs, Saussan, L’ Entretemps, 2002.

 

 

4.    Βασικές αρχές της τεχνικής προετοιμασίας του θεατρικού ηθοποιού. Μια σύντομη Ιστορία του training.

(σε συνεργασία με την αποσπασμένη διδάσκουσα Ελένη Γεωργίου)

Σόνια Μουρ,  Το σύστημα Στανισλάβσκι: Η επαγγελματική εκπαίδευση του ηθοποιού(μετ. Ανδρέας Τσάκας). Αθήνα, Παρασκήνιο, 2001.

 

 

5.   Ο σκηνοθέτης του θεάτρου: από την θεματική αφετηρία στην διαχείριση του δραματουργικού υλικού. (σε συνεργασία με την αποσπασμένη διδάσκουσα Ελένη Γεωργίου)

Αν Μπόγκαρντ, Ένας σκηνοθέτης προετοιμάζεται, Αθήνα, εκδ. Παπακώστα, 2009

 

6.   Ο σκηνοθέτης του θεάτρου: από το θεατρικό κείμενο στις σκηνικές δράσεις: η σκηνική αφήγηση: Ασκήσεις και Εφαρμογές

Αν Μπόγκαρντ, Ένας σκηνοθέτης προετοιμάζεται, Αθήνα, εκδ. Παπακώστα, 2009

 

7.   Ο σκηνοθέτης του θεάτρου: η οργάνωση της σκηνικής ζωής. Ασκήσεις πάνω σε οργάνωση σκηνικών δράσεων με αφετηρία αναφοράς, έργα κλασικών ζωγράφων. (Αναγέννηση, Φλαμανδοί ζωγράφοι κα.)

Αν Μπόγκαρντ, Ένας σκηνοθέτης προετοιμάζεται, Αθήνα, εκδ. Παπακώστα, 2009

 

8.   Σκηνοθέτης και ηθοποιός: η αλληλεξάρτηση των επαγγελμάτων που συμπράττουν για την θεατρική παράσταση, από την δραματουργική ανάλυση μέχρι την παραγωγή. (σε συνεργασία με την αποσπασμένη διδάσκουσα Ελένη Γεωργίου)

 

 

9.   Σκηνοθέτης και ηθοποιός: από την πρώτη ανάγνωση στο «χτίσιμο» των χαρακτήρων: μια διαδικασία διάδρασης.

Γιάννης Λεοντάρης, Κάτοικοι της σκηνής: λεκτικές δράσεις και άλλα εργαλεία ηθοποιών, Αθήνα, ύψιλον/βιβλία, 2024.

 

 

10.Το τραγούδι, ως συμπυκνωμένο συναίσθημα .  Εφαρμογή και ασκήσεις Ι.

Barba, E. & Savarese. N,  Η Μυστική Τέχνη του Ηθοποιού,  Αθήνα, Κοαν, 2008

 

11.Το τραγούδι, ως συμπυκνωμένο συναίσθημα. Εφαρμογή και ασκήσεις ΙΙ

Ντενί Ντιντερό, Το παράδοξο με τον ηθοποιό, ΠρόλογοςΒασίληςΠαπαβασιλείου, µτφ.

Αιµίλιος Βέξης, Αθήνα, Πόλις, 1995

 

12.Ο ηθοποιός και το κείμενο: Θεωρία και Πράξη. Η «λεκτική δράση» επί σκηνής. Εισαγωγή στην αγωγή του θεατρικού λόγου Ι (σε συνεργασία με την αποσπασμένη διδάσκουσα Ελένη Γεωργίου)

Κονσταντίν Στανισλάβσκι, Ένας ηθοποιός δημιουργείται, Αθήνα, Δαμιανός, 2013

 

13.Ο ηθοποιός και το κείμενο: Θεωρία και Πράξη. Η «λεκτική δράση» επί σκηνής. Εισαγωγή στην αγωγή του θεατρικού λόγου ΙΙ (σε συνεργασία με την αποσπασμένη διδάσκουσα Ελένη Γεωργίου)

Μουρ Σόνια, Το σύστημα Στανισλάβσκι: η επαγγελματική εκπαίδευση ενός ηθοποιού, (μτφ. Ανδρέας Τσάκας), Αθήνα, Παρασκήνιο, 2001