ΤύποςAρχείο ΚάτωΜέγεθοςΗμερομηνία
1_Πρόγραμμα εκδήλωσης 2024 259.47 KB14/5/25
2_Απολογισμός Ημέρας για τη Σταδιοδρομία 2024 526.99 KB14/5/25
3_ΑΦΙΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ 666.89 KB14/5/25
4_Ενημερωτικό υλικό Γραφείου Διασύνδεσης 984.12 KB14/5/25
5_Θεοφάνης Ξενικάκης Διευθύνων Σύμβουλος εταιρείας πληροφορικής X.I.T.
Ο Θεοφάνης Ξενικάκης, Διευθύνων Σύμβουλος εταιρείας πληροφορικής X.I.T., επεσήμανε τη σημασία κατάρτισης κατάλληλου βιογραφικού σημειώματος, τις ευκαιρίες που ανοίγονται μέσω δικτύων και άρα συστάσεων, την ανάγκη προσωπικής συστηματικής ενασχόλησης για προβολή των δεξιοτήτων, την παρουσία του/της υποψηφίου/-ιας στο Linkedin, την προσεκτική ανάρτηση/παρουσία στα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την ανάγκη να καλλιεργηθούν ικανότητες επικοινωνίας υποψηφίου/-ας αξιοποιώντας μέσα της πληροφορικής. Σύστησε την υποβολή βιογραφικού ακόμη και χωρίς αγγελία θέσης, την αναφορά σε αυτό των κινήτρων υποψηφίου/ας για την πρόσληψη στη συγκεκριμένη εταιρεία, την επικοινωνιακή στάση του/της κατά τη διάρκεια της συνέντευξης. Υποστήριξε ως διαθέσιμες θέσεις για φιλολόγους σε εταιρείες τις θέσεις Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού HR (Human Resources) ή Υπεύθυνο/η Διοικητικής υποστήριξης (εκπροσώπου της εταιρείας, με επικοινωνιακές ικανότητες για την υποστήριξη πελατών), Συγγραφής περιεχομένου (content editor), Διαχείριση έργων και κυρίως υπευθύνων Εκπαιδευτών Ενδο-υπηρεσιακής εκπαίδευσης.
126.95 KB14/5/25
6_Νίκος Αντερριώτης MA, PhD, Συντονιστής Φιλολόγων Γυμνασίου-Λυκείου για τα Αρχαία Ελληνικά, Ιδιωτικό Σχολείο Αθηνών
Ο Νίκος Αντερριώτης, MA, PhD, Συντονιστής Φιλολόγων Γυμνασίου-Λυκείου για τα Αρχαία Ελληνικά, Σχολή Μωραΐτη, επεσήμανε πιθανά θέματα/ερωτήματα κατά τη συνέντευξη των υποψηφίων και τόνισε ότι οι απόφοιτοι κλασικών σπουδών μελετούν πρόσωπα που δεν συναντούν ποτέ όπως οι ήρωες/-ίδες ή συγγραφείς των κειμένων και έτσι αποκτούν την πολύτιμη ικανότητα και γνώση να αναλύουν κίνητρα, χαρακτήρες, στάσεις ώστε μπορούν πλέον να προσεγγίσουν πελάτες για μια εταιρεία, να αναγνωρίζουν το προφίλ ανθρώπων με τους οποίους δεν έχουν άμεση επαφή. Δύο πυλώνες επαγγελματικής εξέλιξης σε ιδιωτικό σχολείο είναι η φιλολογική κατάρτιση και γνώση παιδαγωγικών μεθόδων και η αυτοβελτίωση του εαυτού για την αυτοέκθεση του/της εκπαιδευτικού. Σημαντική είναι η δεξιότητα παρατήρησης κάθε μαθητή/-τριας στην τάξη, επικοινωνιακές δεξιότητες για το ακροατήριο όπως καλή άρθρωση και φωνή (ενδεχομένως με μαθήματα φωνητική, ορθοφωνίας), η εφαρμογή νέων ιδεών, η ανάληψη πρωτοβουλιών, υπομονή, επιμονή και αγάπη για τη διδασκαλία και τον μαθητή/-τρια.
177.61 MB14/5/25
7_Θώμη Συρούκη International Baccalaureate (IB), MYP Head of Humanities, Ιδιωτικό Σχολείο Αθηνών
Η Θώμη Συρούκη, International Baccalaureate (IB), MYP Head of Humanities, Εκπαιδευτήρια Κωστέα Γείτονα, παρουσίασε με τη σειρά της πιθανές ερωτήσεις συνεντεύξεων γύρω από το γνωστικό αντικείμενο των φιλολόγων αλλά και απρόσμενα ερωτήματα όπως η σχέση της μαραθώνιας διαδρομής με το ρόλο του εκπαιδευτικού, μιας διαδρομής που ξεπερνά εμπόδια και χρήζει επιμονής και υπομονής. Συστήνει για την επαγγελματική εξέλιξη στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, την ανάληψη πρωτοβουλιών, ιδεών για δράσεις πολιτιστικές, μορφωτικές επισκέψεις και καλή συνεργασία με τους/τις συναδέλφους του επαγγελματικού χώρου. Στο πλαίσιο των ποικίλων δράσεων ειδικά των σχολείων ΙΒ, η διαθεματικότητα και η ευελιξία είναι οι απαιτούμενες δεξιότητες.
186.46 KB14/5/25
8_Μαρία Γονιδάκη Υπεύθυνη εκδοτικού τμήματος (Εκπαιδευτικό βιβλίο-non fiction), Eκδόσεις Μεταίχμιο.
Μία επιλογή για τους/τις αποφοίτους είναι να εξετάσουν την προοπτική της επιμέλειας βιβλίου ως κύριας ή ως συμπληρωματικής εργασίας για την ενίσχυση εισοδήματος. Σε εκδοτικούς οίκους υπάρχουν θέσεις για τον/την φιλόλογο και ως εξωτερικού/-ής συνεργάτη: επιμελητής/-τρια βιβλίων ή διορθωτής/-τρια κειμένου, με ευέλικτο ωράριο που εξυπηρετεί. Απασχολούνται με τυπογραφική διόρθωση (και βελτίωση εκφραστική) ή και επιμέλεια (καθοδήγηση συγγραφέα ως προς το περιεχόμενο της συγγραφής). Προαπαιτούμενα είναι η αγάπη για την ελληνική γλώσσα και η καλλιέργεια της (κανόνες γραμματικής, συντακτικού, λεξιλογίου). Συστήνει μία τρίμηνη τουλάχιστον επιμόρφωση με σεμινάρια επιμέλειας και διόρθωσης κειμένων αλλά και με πρακτική άσκηση στην επιμέλεια κειμένων σε εκδοτικό οίκο. Η επαγγελματική απορρόφηση διορθωτών/επιμελητών γίνεται και σε μέσα ενημέρωσης, σε περιοδικά και στον ηλεκτρονικό τύπο. Επίσης, φιλόλογοι προσλαμβάνονται ως κειμενογράφοι σε θέσεις υπηρεσιών προώθησης (μάρκετινγκ), λογογραφίας και μετάφρασης βιβλίων.
152.2 MB14/5/25
Β1_Πάνος Λιάκος Απόφοιτος τμήματος Φιλολογίας
Ο Πάνος Λιάκος, απόφοιτος τμήματος Φιλολογίας, παρουσίασε τη δική του διαδρομή μετά τις προπτυχιακές σπουδές: μεταπτυχιακό δίπλωμα ΜΑ (Cinema Studies, NYU-TISCH), Θεωρητικός του Κινηματογράφου, Σύμβουλος social media, Μεταφραστής θεατρικών έργων, Συνεργάτης εταιρείας συγγραφής Δελτίων Τύπου. Επίσης, σημείωσε από την εμπειρία του στο εξωτερικό, το υπόβαθρο που χαρίζουν οι φιλολογικές σπουδές και η κειμενοκεντρική προσέγγιση αναγνωρίζονται ως σημαντικά σε προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και στο χώρο Τέχνης και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Οι ανθρωπιστικές επιστήμες είναι και κοινωνικά εγνωσμένες.
361.83 MB14/5/25
Β2_Συμεών Νικολιδάκης απόφοιτος τμήματος Φιλολογίας
Ο Συμεών Νικολιδάκης, απόφοιτος τμήματος Φιλολογίας, παρουσίασε τη δική του διαδρομή μετά τις προπτυχιακές σπουδές: MA Φιλοσοφίας και Ειδικής Αγωγής, διετέλεσε Εκπαιδευτής φιλολόγων στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης ενηλίκων, Ακαδημαϊκός διευθυντής Κέντρου δια βίου μάθησης, σε ΙΕΚ, σε φορέα πιστοποίησης. Είναι Διευθυντής Κατάρτισης στον εκπαιδευτικό οργανισμό Eurotraining, Διδάσκων στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Επεσήμανε πως οι επαγγελματικές διέξοδοι στις οποίες οι φιλόλογοι είναι οι καταλληλότεροι να ακολουθήσουν είναι σε εταιρείες/ομάδες συγγραφής και εκπόνησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων (Horizon, ERSASMUS κ.ά. ), εκπαιδευτές ενηλίκων σε ΕΣΠΑ, ως εκπαιδευτικοί σε σχολεία δεύτερης ευκαιρίας και σε θέσεις διοικητικές του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Εκτιμά επίσης, ότι η συμμετοχή φοιτητών/-τριών στον θεσμό της Πρακτικής άσκησης εμπλουτίζει με πολύτιμη εμπειρία και αφήνει καλές εντυπώσεις στους φορείς απασχόλησης.
253.5 KB14/5/25
Β3_Μαρία Κόλλια απόφοιτος τμήματος Φιλολογίας
Μαρία Κόλλια, απόφοιτος τμήματος Φιλολογίας, παρουσίασε τη δική της διαδρομή μετά τις προπτυχιακές σπουδές: ΜΑ Κλασικής Φιλολογίας, ιδρύτρια Φροντιστηρίου στην πόλη της Καλαμάτας. Συστήνει επιμονή και υπομονή και διεπιστημονική προσέγγιση. Καθοριστικής σημασίας για την επαγγελματική της θέση υπήρξε η αρωγή των καθηγητών της Σχολής και το υψηλό επίπεδο σπουδών που δίνει κίνητρο και ώθηση για επαγγελματική εξέλιξη.
215.01 KB14/5/25