Τεχνολογία λογισμικού (τεχ-λογ)

Ανακοινώσεις

Βαθμολογία περιόδου Φεβρουαρίου 2025 στο μάθημα "Τεχνολογία Λογισμικού"
- Κυριακή 13 Απριλίου 2025 - 7:42 μ.μ. -

Αγαπητοί φοιτητές,

Στον χώρο του μαθήματος στο eclass έχουν αναρτηθεί οι βαθμολογίες για το σύνολο του μαθήματος "Τεχνολογία λογισμικού" δηλ. (α) για τα γραπτά, (β) για την πρώτη εργασία, (γ) για το πρώτο παραδοτέο της δεύτερης εργασίας, (δ) για το δεύτερο παραδοτέο της δεύτερης εργασίας, (ε) για την τρίτη εργασία, (στ) την τέταρτη εργασία και (ζ) για το σύνολο του μαθήματος. Οι βαθμολογίες είναι διαθέσιμες στη διαδρομή Έγγραφα » Βαθμολογίες » Βαθμολογία περιόδου Φεβρουαρίου 2025 στο μάθημα "Τεχνολογία Λογισμικού".

Στα γραπτά υπήρξαν απαντήσεις που προσομοίαζαν σε μεγάλο βαθμό με τα αποτελέσματα που έδιναν τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης (π.χ. ChatGPT) στα θέματα. Πέραν από το γεγονός ότι η απάντηση του συστήματος δεν αντιστοιχούσε στο ζητούμενο των αντίστοιχων ερωτημάτων, το γεγονός αυτό ελήφθη υπ' όψιν στη βαθμολογία.

Η προσωπική μου άποψη για το θέμα της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης είναι ότι πρόκειται για χρήσιμο εργαλείο, αλλά αν το μόνο που μπορεί κανείς να κάνει σε μία δουλειά είναι να χρησιμοποιεί τα συστήματα αυτά και να αντιγράφει τις απαντήσεις τους, σύντομα θα αντικατασταθεί πλήρως από κάποια αυτοματοποίηση που θα αξιοποιεί τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, χωρίς τη διαμεσολάβηση του εργαζομένου. Συνακόλουθα θα πρέπει να έχουμε τις γνώσεις και την ικανότητα να εκτελούμε εργασίες που δεν μπορεί να κάνει η τεχνητή νοημοσύνη.

Για τη βαθμολόγηση της πρώτης εργασίας, ελήφθησαν υπ' όψιν: (α) η ορθότητα και πληρότητα των απαντήσεων, (β) το αν οι απαντήσεις ήταν προϊόν μελέτης και κατανόησης των ζητημάτων ή αν επρόκειτο για παράθεση αυτούσιας της γενική αιτιολόγηση του SonarQube ή μετάφρασης αυτής, (γ) εάν η τεκμηρίωση και οι λύσεις ήταν επαρκώς εξειδικευμένες στα δεδομένα της εργασίας, (δ) τυχόν ομοιότητες μεταξύ λύσεων, (ε) εάν η υποβολή της εργασίας ήταν σύμφωνη με τις προδιαγραφές της εκφώνησης (ξεχωριστό αρχείο τεκμηρίωσης, υποβολή συνοδευτικά των τροποποιημένων αρχείων).

Αναφορικά με τη δεύτερη εργασία, υπήρξαν περιπτώσεις όπου οι παρατηρήσεις για το πρώτο παραδοτέο αγνοήθηκαν. Πέραν του γεγονότος ότι αυτό είχε επίπτωση στη βαθμολόγηση του 2ου παραδοτέου (οι διορθώσεις είναι ουσιαστικό συστατικό του β' παραδοτέου της εργασίας), η διόρθωση των γραπτών κατέδειξε ότι όσοι φοιτητές δεν διάβασαν και εφάρμοσαν τις παρατηρήσεις του α' παραδοτέου, δεν κατάφεραν να έχουν καλές επιδόσεις και στη γραπτή δοκιμασία, επαναλαμβάνοντας ουσιαστικά τα σφάλματα που είχαν γίνει στο πρώτο παραδοτέο.

Κ. Βασιλάκης