ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΔΑΡΑΣ
Το μάθημα περιλαμβάνει τις ακόλουθες διδακτικές ενότητες: α. η κατάσταση του υπόδουλου ελληνισμού (Θεσσαλία, Ήπειρος, Μακεδονία, Θράκη και Ανατολική Ρωμυλία) τον 19ο αι. , β. η συγκρότηση του νεοελληνικού κράτους , η σταδιακή επέκταση των συνόρων του, η εσωτερική και εξωτερική πολιτική του γ. οι βαλκανικοί πόλεμοι, την συμμετοχή της Ελλάδας στους Παγκόσμιους Πολέμους, ο εμφύλιος πόλεμος και δ. θέματα εκπαίδευσης και πολιτισμού της ιστορίας του νεότερου ελληνισμού.
Το μάθημα βασίζεται στη μελέτη κειμένων-πηγών, που αναφέρονται σε σημαντικές πτυχές της νεοελληνικής ιστορίας του 19ου και 20ού αι. Επίσης, σε συγκεκριμένα θεατρικά έργα του 20ου αι. μελετάται η αντανάκλαση πτυχών της νεοελληνικής ιστορίας στο θέατρο, όπως, η βαυαροκρατία, η οικογενειοκρατία, ο κομματισμός, ο διχασμός, ο ρόλος των Μεγάλων Δυνάμεων, η έλευση των προσφύγων, η δημιουργία του ρεμπέτικου τραγουδιού και ο δοσιλογισμός στην Κατοχή.
Θεατρικά κείμενα: α. "Ρόζα" του Παν. Μέντη. β. "Το μεγάλο μας τσίρκο" του Ιακ. Καμπανέλλη. γ. "Φον Δημητράκης" του Δ. Ψαθά.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Βακαλόπουλος Απ. (2000). Νέα ελληνική ιστορία 1204-1985, Θεσσαλονίκη Glogg, R. (2002). A Concise history of Greece, Cambridge University Press. Glogg R. (1995), Συνοπτική ιστορία της Ελλάδας, (1770-2000), Αθήνα. Ιστορία του ελληνικού έθνους (2000), τόμ. ΙΓ’- ΙΣΤ΄, Συλλογικό, Αθήνα Ιστορία της Ελλάδας του 20ου αι. (1999-2009). Συλλογικό, Αθήνα Ιστορία του Νέου Ελληνισμού (1770-2000). 2003, Συλλογικό, τ. 10, Αθήνα Καρδαράς Χρ. (2009) , Πηγές της ιστορίας του νέου ελληνισμού, Αθήνα Σβολόπουλος, Κ. (2006). Η γένεση της ιστορίας του νέου ελληνισμού. Αθήνα Σβορώνος,, Ν. (1999). Επισκόπηση της νεοελληνικής ιστορίας. Αθήνα: Σβορώνος, Ν. Γ. (2004). Το ελληνικό έθνος: Γένεση και διαμόρφωση του Νέου Ελληνισμού. Αθήνα. Woodhouse C.M. (1998). Modern Greece. A short history, London.
ΛιγότεραΤο μάθημα περιλαμβάνει τις ακόλουθες διδακτικές ενότητες: α. η κατάσταση του υπόδουλου ελληνισμού (Θεσσαλία, Ήπειρος, Μακεδονία, Θράκη και Ανατολική Ρωμυλία) τον 19ο αι. , β. η συγκρότηση του νεοελληνικού κράτους , η σταδιακή επέκταση των συνόρων του, η εσωτερική και εξωτερική πολιτική του γ. οι βαλκανικοί πόλεμοι, την συμμετοχή της Ελλάδας στους Παγκόσμιους Πολέμους, ο εμφύλιος πόλεμος και δ. θέματα εκπαίδευσης και πολιτισμού της ιστορίας του νεότερου ελληνισμού.
Το μάθημα βασίζεται στη μελέτη κειμένων-πηγών, που αναφέρονται σε σημαντικές πτυχές της νεοελληνικής ιστορίας του 19ου και 20ού αι. Επίσης, σε συγκεκριμένα θεατρικά έργα του 20ου αι. μελετάται η αντανάκλαση πτυχών της νεοελληνικής ιστορίας στο θέατρο, όπως, η βαυαροκρατία, η οικογενειοκρατία, ο κομματισμός, ο διχασμός, ο ρόλος των Μεγάλων Δυνάμεων, η έλευση των προσφύγων, η δημιουργία του ρεμπέτικου τραγουδιού και ο δοσιλογισμός στην Κατοχή.
Θεατρικά κείμενα: α. "Ρόζα" του Παν. Μέντη. β. "Το μεγάλο μας τσίρκο" του Ιακ. Καμπ
Το μάθημα περιλαμβάνει τις ακόλουθες διδακτικές ενότητες: α. η κατάσταση του υπόδουλου ελληνισμού (Θεσσαλία, Ήπειρος, Μακεδονία, Θράκη και Ανατολική Ρωμυλία) τον 19ο αι. , β. η συγκρότηση του νεοελληνικού κράτους , η σταδιακή επέκταση των συνόρων του, η εσωτερική και εξωτερική πολιτική του γ. οι βαλκανικοί πόλεμοι, την συμμετοχή της Ελλάδας στους Παγκόσμιους Πολέμους, ο εμφύλιος πόλεμος και δ. θέματα εκπαίδευσης και πολιτισμού της ιστορίας του νεότερου ελληνισμού.
Το μάθημα βασίζεται στη μελέτη κειμένων-πηγών, που αναφέρονται σε σημαντικές πτυχές της νεοελληνικής ιστορίας του 19ου και 20ού αι. Επίσης, σε συγκεκριμένα θεατρικά έργα του 20ου αι. μελετάται η αντανάκλαση πτυχών της νεοελληνικής ιστορίας στο θέατρο, όπως, η βαυαροκρατία, η οικογενειοκρατία, ο κομματισμός, ο διχασμός, ο ρόλος των Μεγάλων Δυνάμεων, η έλευση των προσφύγων, η δημιουργία του ρεμπέτικου τραγουδιού και ο δοσιλογισμός στην Κατοχή.
Θεατρικά κείμενα: α. "Ρόζα" του Παν. Μέντη. β. "Το μεγάλο μας τσίρκο" του Ιακ. Καμπ