ΦΥΣΙΚΗ (ΨΣ003)
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΙΑΠΕΡΔΟΣ
Ο στόχος του μαθήματος συνίσταται στην εξοικείωση του φοιτητή / της φοιτήτριας με τις θεμελιώδεις αρχές και τις εξισώσεις του Ηλεκτρομαγνητισμού και της Οπτικής, βοηθώντας τον/την να κατανοήσει τα βασικά φυσικά μεγέθη και τις σχετικές ιδιότητες που αξιοποιούνται κυρίως στην υλοποίηση σύγχρονων συστημάτων μετάδοσης ψηφιακής πληροφορίας.
ΛιγότεραΟ στόχος του μαθήματος συνίσταται στην εξοικείωση του φοιτητή / της φοιτήτριας με τις θεμελιώδεις αρχές και τις εξισώσεις του Ηλεκτρομαγνητισμού και της Οπτικής, βοηθώντας τον/την να κατανοήσει τα βασικά φυσικά μεγέθη και τις σχετικές ιδιότητες που αξιοποιούνται κυρίως στην υλοποίηση σύγχρονων συστημάτων μετάδοσης ψηφιακής πληροφορίας.
Ο στόχος του μαθήματος συνίσταται στην εξοικείωση του φοιτητή / της φοιτήτριας με τις θεμελιώδεις αρχές και τις εξισώσεις του Ηλεκτρομαγνητισμού και της Οπτικής, βοηθώντας τον/την να κατανοήσει τα βασικά φυσικά μεγέθη και τις σχετικές ιδιότητες που αξιοποιούνται κυρίως στην υλοποίηση σύγχρονων συστημάτων μετάδοσης ψηφιακής πληροφορίας.
Πληροφορίες
Περιεχόμενο μαθήματος
- Ηλεκτρικό φορτίο και ηλεκτρικό πεδίο. Νόμος του Gauss
- Ηλεκτρικό δυναμικό
- Ρεύμα, αντίσταση και ηλεκτρεγερτική δύναμη
- Χωρητικότητα και διηλεκτρικά
- Κυκλώματα συνεχούς
- Μαγνητικό πεδίο και μαγνητικές δυνάμεις
- Πηγές μαγνητικού πεδίου. Ηλεκτρομαγνητική επαγωγή
- Αυτεπαγωγή - Αμοιβαία επαγωγή
- Εναλλασσόμενο ρεύμα
- Ηλεκτρομαγνητικά κύματα
- Φύση και διάδοση του φωτός
- Γεωμετρική οπτική. Οπτικά όργανα
- Συμβολή, Περίθλαση
Μαθησιακοί στόχοι
Ο στόχος του μαθήματος συνίσταται στην εξοικείωση του φοιτητή / της φοιτήτριας με τις θεμελιώδεις αρχές και τις εξισώσεις του Ηλεκτρομαγνητισμού και της Οπτικής, βοηθώντας τον/την να κατανοήσει τα βασικά φυσικά μεγέθη και τις σχετικές ιδιότητες που αξιοποιούνται κυρίως στην υλοποίηση σύγχρονων συστημάτων μετάδοσης ψηφιακής πληροφορίας.
Μέθοδοι αξιολόγησης
Γραπτή εξέταση με βαρύτητα 100% ή γραπτή τελική εξέταση με (ελάχιστη) βαρύτητα 80% και ενδιάμεση αξιολόγηση (πρόοδος) με (μέγιστη) βαρύτητα 20%, κατά την κρίση του διδάσκοντα
Η γραπτή τελική εξέταση μπορεί να περιλαμβάνει:
- Ανάλυση και συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
- Επίλυση προβλημάτων εφαρμογής των γνώσεων που αποκτήθηκαν
Για τις περιπτώσεις φοιτητών / φοιτητριών με αποδεδειγμένη μαθησιακή δυσκολία (π.χ. δυσλεξία), η γραπτή εξέταση μπορεί να συνοδεύεται από σύντομη προφορική εξέταση στα ίδια θέματα με εκείνα της γραπτής εξέτασης.
Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική, με την εξαίρεση των εισερχόμενων φοιτητών / φοιτητριών Erasmus οι οποίοι αξιολογούνται στην αγγλική.
Βιβλιογραφία
- Young H., Freedman R., Πανεπιστημιακή Φυσική με Σύγχρονη Φυσική, 2η ελληνική έκδοση, εκδόσεις Παπαζήση, 2010 (κωδικός στον Εύδοξο: 68387930)
- J. Kraus, Ηλεκτρομαγνητισμός και Εφαρμογές, εκδόσεις Τζιόλα, 2011 (κωδικός στον Εύδοξο: 18549028)
- D. Halliday, R. Resnick, J. Walker, Φυσική, εκδόσεις Γ. ∆αρδανός, 2013 (κωδικός στον Εύδοξο: 33074361)
- Raymond A. Serway, Φυσική τόμος IΙ Ηλεκτρομαγνητισμός, μετάφραση Λεωνίδα Κ.Ρεσβάνη, 1990
- Μοίρας, Φυσική ΙΙ, εκδόσεις Αρνός
- Βλάχος, Δ., 2015. Βασικά στοιχεία ηλεκτρομαγνητισμού. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/5039
Διδάσκοντες
- Ηλεκτρικό φορτίο και ηλεκτρικό πεδίο. Νόμος του Gauss
- Ηλεκτρικό δυναμικό
- Ρεύμα, αντίσταση και ηλεκτρεγερτική δύναμη
- Χωρητικότητα και διηλεκτρικά
- Κυκλώματα συνεχούς
- Μαγνητικό πεδίο και μαγνητικές δυνάμεις
- Πηγές μαγνητικού πεδίου. Ηλεκτρομαγνητική επαγωγή
- Αυτεπαγωγή - Αμοιβαία επαγωγή
- Εναλλασσόμενο ρεύμα
- Ηλεκτρομαγνητικά κύματα
- Φύση και διάδοση του φωτός
- Γεωμετρική οπτική. Οπτικά όργανα
- Συμβολή, Περίθλαση
Ο στόχος του μαθήματος συνίσταται στην εξοικείωση του φοιτητή / της φοιτήτριας με τις θεμελιώδεις αρχές και τις εξισώσεις του Ηλεκτρομαγνητισμού και της Οπτικής, βοηθώντας τον/την να κατανοήσει τα βασικά φυσικά μεγέθη και τις σχετικές ιδιότητες που αξιοποιούνται κυρίως στην υλοποίηση σύγχρονων συστημάτων μετάδοσης ψηφιακής πληροφορίας.
Γραπτή εξέταση με βαρύτητα 100% ή γραπτή τελική εξέταση με (ελάχιστη) βαρύτητα 80% και ενδιάμεση αξιολόγηση (πρόοδος) με (μέγιστη) βαρύτητα 20%, κατά την κρίση του διδάσκοντα
Η γραπτή τελική εξέταση μπορεί να περιλαμβάνει:
- Ανάλυση και συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
- Επίλυση προβλημάτων εφαρμογής των γνώσεων που αποκτήθηκαν
Για τις περιπτώσεις φοιτητών / φοιτητριών με αποδεδειγμένη μαθησιακή δυσκολία (π.χ. δυσλεξία), η γραπτή εξέταση μπορεί να συνοδεύεται από σύντομη προφορική εξέταση στα ίδια θέματα με εκείνα της γραπτής εξέτασης.
Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική, με την εξαίρεση των εισερχόμενων φοιτητών / φοιτητριών Erasmus οι οποίοι αξιολογούνται στην αγγλική.
- Young H., Freedman R., Πανεπιστημιακή Φυσική με Σύγχρονη Φυσική, 2η ελληνική έκδοση, εκδόσεις Παπαζήση, 2010 (κωδικός στον Εύδοξο: 68387930)
- J. Kraus, Ηλεκτρομαγνητισμός και Εφαρμογές, εκδόσεις Τζιόλα, 2011 (κωδικός στον Εύδοξο: 18549028)
- D. Halliday, R. Resnick, J. Walker, Φυσική, εκδόσεις Γ. ∆αρδανός, 2013 (κωδικός στον Εύδοξο: 33074361)
- Raymond A. Serway, Φυσική τόμος IΙ Ηλεκτρομαγνητισμός, μετάφραση Λεωνίδα Κ.Ρεσβάνη, 1990
- Μοίρας, Φυσική ΙΙ, εκδόσεις Αρνός
- Βλάχος, Δ., 2015. Βασικά στοιχεία ηλεκτρομαγνητισμού. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/5039